Πώς αντιμετώπισαν οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών την πανδημία

Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών συνεχίζουν να διατηρούν τους ανθρώπους συνδεδεμένους μέσω των διαδικτυακών τους υπηρεσιών καθ΄ όλη της διάρκεια της κρίσης και παρόλη την πρωτοφανή ζήτηση και τις υψηλές προσδοκίες, αποδείχθηκαν ανθεκτικές και αξιόπιστες. Για να μπορέσουν όμως να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις, υποχρεώθηκαν να καθυστερήσουν την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένου και του δικτύου 5G.

Η αλήθεια είναι ότι οι πάροχοι ήταν προετοιμασμένοι για την πανδημία: η τεχνολογική τους εμπειρία, οι δυνατότητες των δικτύων αλλά και η συνολική τους οργάνωση, τους επέτρεψαν να ανταποκριθούν επάξια στις προκλήσεις που δημιουργήθηκαν από τον κορωνοϊό.

Στην πραγματικότητα, η πραγματική δυσκολία δεν ήταν πώς θα χειριστούν ζητήματα όπως την εκθετική αύξηση του απαιτούμενου bandwidth αλλά την απομακρυσμένη εργασία των υπαλλήλων τους από το σπίτι. Οι αυξανόμενες κυβερνοεπιθέσεις, κυρίως μέσω phishing και scam e-mails, από την αρχή του lockdown, ήταν μια μεγάλη πρόκληση αλλά οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών προσπάθησαν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να προστατεύσουν τις δομές των πληροφοριακών τους συστημάτων, προβαίνοντας σε ενέργειες που δεν σχετίζονται άμεσα με τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες.

Τηλεπικοινωνίες: Είδος πρώτης ανάγκης;

Για τους περισσότερους υπαλλήλους γραφείου, το lockdown σήμαινε την πλήρη εξάρτησή τους από τις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών όπως είναι οι βιντεοκλήσεις, η ανταλλαγή e-mails και η κοινή χρήση αρχείων. Εκτός δουλειάς, συνέχιζαν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών για e-commerce και χρήση εφαρμογών στον τομέα της υγείας. Οι σημαντικές υπηρεσίες έχουν καταστεί πλέον απαραίτητες, καθιστώντας έτσι τις εταιρίες τηλεπικοινωνιών πιο υπεύθυνες από ποτέ για τη διαμόρφωση της ομαλής λειτουργίας της καθημερινής μας ζωής και η συμβολή τους τόσο κατά τη διάρκεια του lockdown όσο και μετά από αυτό, δημιουργούν μεγάλες ευκαιρίες για τη συνεχή τους ανάπτυξη.

Καθυστέρηση του 5G στην Ευρώπη

Η δέσμευση των εταιρειών τηλεπικοινωνίας να υποστηρίξουν τους καταναλωτές με υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της Covid-19, είχε ως επίπτωση να αναγκαστούν να μεταφέρουν χρονικά τη δημιουργία νέων υπηρεσιών. Στην Ευρώπη, το λανσάρισμα του 5G θα καθυστερήσει (η Γαλλία για παράδειγμα θα καθυστερήσει τη διαδικασία δημοπράτησης του δικτύου 5G). Μετά το τέλος των περιοριστικών μέτρων και του lockdown, οι πάροχοι θα πρέπει τώρα να  επανεξετάσουν το πλάνο τους σχετικά με το 5G, συμπεριλαμβανόμενων των απαιτούμενων υποδομών. Το 5G απαιτεί υψηλό επίπεδο επενδύσεων, επομένως θα πρέπει να είναι σε θέση αφενός να επανεκκινήσουν την ανάπτυξη και αφετέρου να διασφαλίσουν ότι έχουν την οικονομική και λειτουργική ικανότητα. Το 5G είναι μια τεχνολογία που αφορά άμεσα τις επιχειρήσεις, συνεπώς όσο οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών το καθυστερούν, τόσο θα παραμένουν πίσω και τα πλάνα των επιχειρήσεων σχετικά με τη δημιουργία και βελτίωση των υπηρεσιών τους.

Φήμη και Κέρδη

Η Covid-19 άλλαξε θετικά την άποψη των ανθρώπων για τις εταιρίες τηλεπικοινωνιών. Εν μέρει, αυτό έχει να κάνει και με ένα πολύ μεγάλο αριθμό ατόμων που γνώρισαν για πρώτη φορά τις δυνατότητες των υπηρεσιών τους: Το Spotify κέρδισε 6 εκατομμύρια νέους χρήστες το πρώτο τρίμηνο του 2020, η πλατφόρμα Zoom για βιντεοσυσκέψεις από 10 εκατομμύρια χρήστες ημερησίως το Δεκέμβριο, κατέγραψε περισσότερους από 200 εκατομμύρια χρήστες ημερησίως το Μάρτιο και η streaming πλατφόρμα της Disney+ απέκτησε 54 εκατομμύρια εγγραφές αμέσως μετά το λανσάρισμά της.

Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν αποκτήσει, δικαίως, καλή φήμη τους τελευταίους μήνες παρ’ όλες τις τεράστιες απαιτήσεις από τους χρήστες. Όταν όμως έρθει η στιγμή να επικεντρωθούν ξανά στο 5G και σε άλλες υπηρεσίες καινοτομίας, θα έχουν τη γνώση να αξιοποιήσουν ξανά το επιτυχημένο μοντέλο που εφάρμοσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.